Harley- Davidson 500 Kummidetailid.

Vasta
Sõnum
Autor
Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Harley- Davidson 500 Kummidetailid.

#1 Postitus Postitas Veteran »

Rattal on jalatugedel kummikatted, mis olid küll olemas, kuid tugevasti kulunud. Tuligi mõelda, kuidas need uued valmistada, sest 1976- ndal muud võimalust ei paistnud. Vanade kummikatete pealt sai kopeeritud tekst ja kõik muu, seejärel kantud pilt kruntvärviga kaetud alumiinuumplaadile. Happega söövitamiseks tuli vastavatelt aladelt värv eemaldada ja edasise töö tegi ( ma ei mäleta enam, mis)-hape.
Pikitriibud sai tehtud freespingis ja oligi matriits valmis. Kummikatte paksus pidi tulema 3 mm, sellise piirde sisse matriits istuski, piire ise oli keevitatud 4 mm plaadile.Varasemast ajast oli kogemus kummidetailide valmistamisest olemas ja vastav pliit ka, siis muudkui toorkumm vormi ja kummikatteid tuli kui Vändrast!

Pilt

Keerulisem lugu oli kummikäepidemetega, millest polnud eeskujugi. Kuid õnneks sõbra leitud Indian Four tagaistme käepidemetele olid lükatud H-D käepidemekummid. Tegingi siis käepidemekummi vulkaniseerimiseks metallraami valatud EPO-liimi abil vormi. Vormi tuli soojendada seestpoolt, selleks kasutasin jootekolbi, Temperatuuri kontrollida ei olnud võimalik, kuid asi õnnestus tunde järgi ja käepidemekatted tulid OK.

Pilt

Kummidetailidest veel niipalju, et kord kui kuulasin ratta juures vaidlevate meeste juttu, et mis ratas see ikka on ,kas uus või mitte, siis üks meestest arvas, et ikka uus, kuna jalatoe kummid pole üldse kulunud!

Tervitab Enno Öövel.

Vasta

Mine “Le Grimpeur (1924) [Veteran]”