1. leht 1-st

1. Algus

Postitatud: 07 Oktoober T, 2008 01:13
Postitas siimlane
Tere

Siit saab alguse Pannonia T5 taastamislugu. See mudel on eestis, nõukogude liidus ja küllap ka Ungaris enimlevinud Pannonia mootorratas. Seda toodeti aastast 1964 kuni tehase sulgemiseni 1975. Selle aja jooksul tehti ka mõningasi uuendusi rattal, kuid kõigest lähemalt siis kui jõuan vastava detaili restaureerimiseni.

Soetasin käesoleva sõiduki juuli lõpus ja sellest ajast peale ei ole veel mitte midagi rattaga peale hakanud. Peale Kurtna laata oli selline tunne, et võiks midagi asjalikku ära teha ja nii siis garaa¸i suundusingi. Ajasin ratta välja ja ühendasin külge senini õues seisnud Duna OK-3 külgkorvi, mis sobib täpselt antud aja T5 mudelile. Samal ajal eemaldasin rattalt suurepärased põlvekaitsmed, mis olid kinnitatud külgkorvi kinnitustesse. Need kaalusid "ainult" oma 20 kiogrammi:)

See Pannonia on osteti Tallinna Kaubamajast 1969. aastal. Mina sain koos rattaga kaasa ka igasugu paberimajandust - varuosakataloogi koos lisalehtedega, kasutajajuhendi akupaberid, t¨ekid jpm.

Nagu piltidelt näha on ratas enam vähem komplektne - kaasa sain ka esituleklaasi ja gaasirutska. 39 aasta jooksul on ratas saanud endale uue sadulakatte ja ketikaitse tagumise poolkaare. Korv on veidi kehvemas seisus, aga midagi hullu ei ole. Mitte midagi sellist mida suur haamer ja hea maaler parandada ei suudaks:)

Kuna täpselt selline ratas on Kurtna Mootorratta muuseumis olemas ja mis seal salata, ka endal on veel paar sellist kuuri all vedelemas, siis esialgu on tunne, et selle mudeli saab taastada 100% originaalkonditsiooni. Viimse vedru ja pinnakatteni.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Loodame, et peale vähest tuuningut näevad rattad ühtemoodi välja.