Esimesed uksed

Sõnum
Autor
alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Esimesed uksed

#1 Postitus Postitas alopex »

Täna sai hakatud lahti harutame ka esimest paremat ust. Nagu pildilt näha, on uks üpris sandis seisus. Uks on ka juba korra haaveldatud ja krunditud.

Pilt

Selge oli see, et ka siin on valtsivahed paksu rooste all. Valtsi lahti harutades oli näha ka ohtrat tinapahteldust.

Pilt

Selle tinapahtli eemaldamine oli üpris tülikas. Kasutasin kahte meetodit - 1mm lõikeketast ja gaasiga mõistliku kuumutamist .

Pilt

Nagu näha, siis tahavad ka need plekid saada uuesti haaveldust.

Pilt
Viimati muutis alopex, 30 Detsember N, 2010 17:59, muudetud 2 korda kokku.

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#2 Postitus Postitas alopex »

Esimene parem uks on lahti harutatud ja loodan kohe-kohe haaveldamisele viia. Korra ta on juba seal olnud, aga siis oli ukse raam ja kattepelkk koos. Midagi pole parata, kui pea ei jaga - siis jagab rahakott :lol:

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#3 Postitus Postitas alopex »

Nii ukse raam kui ka katteplekk haaveldusest tagasi. Nüüd üritan seda ust remontida nii, nagu Märt on teinud. Kõigepealt remondin ära ukse raami. Natuke on seal juba üht-teist tehtud. Ukse hingede pesad on juba tehtud. Nüüd vaja remontida ukse luku pesa ja ka raami alumine pool, mis on väga auklik ja õhukeseks roostetanud.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#4 Postitus Postitas alopex »

Raamil sai vahetatud välja koht, kuhu kinnitub ukselukk. Ukselukk on küllaltki raske ja
plekki olid tekkinud praod.Otstarbekam oli vahetada plekk, mitte hakata pragusid keevitama.

Pilt

Raam on remonditud. Raami alumisel osal sai vana plekk uue vastu vahetatud.

Pilt

Raami ukseavasse sättides tundsin ukse raamil sellist imelikku loksu.Natuke uurimist ja kurjategija oli välja selgitatud.
Selleks oli ärakulunud uksehing.

Pilt


Proovisin ka veel remontimata katteplekki peale. Otsus hetkel selline, et remondin kattepleki ära , aga ukseraamiga veel ei ühenda. Ukse kattepleki paun peab ühilduma esimese poritiivaga.
Selle saab aga täpsemalt paika sättida siis , kui ka poritiib küljes.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#5 Postitus Postitas alopex »

Ukseplekk koosneb kahest osast ja sai siis julgus kokku võetud ja jätkukohalt plekk läbi lõigatud.
Märkisin ka mõõdud peale, et teaks pärast pleki pikkust.

Pilt

Natuke pusimist ja uus plekk on külge punktidud. Ka uksepleki vasakul ääres on vanad keevitusjäljed ja ülemises osas
on plekk väga muhuline. Ka need kohad on vaja välja vahetada.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#6 Postitus Postitas alopex »

Ukse ülemise pleki vasak serv oli väsind, muhklik ja vajas uuendamist.
Sõber relakas tuleb siin appi.

Pilt

Panin uksepleki poltidega raami külge (muidu plekk vedelavõitu) ja siis sai
uus tükk ilusti asemele punktitud.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#7 Postitus Postitas alopex »

Suvi siis selleks korraks möödas ja taas on aega projektiga tegeleda :D
Uksel raamil põhi oli ka omadega õhtal ja sai siis ka see uuendatud.
Põhja sättisin esialgu paika polt-mutter liitena.

Pilt

Kuna raam nüüd enam-vähem valmis, siis saab hakata tegelema ukseplekiga.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#8 Postitus Postitas alopex »

Uksepleki alumine osa on ka valmis. Teha oli vaja peaaegu kõik ääred.
Originaalis on jätkukoht plek-pleki peal. Selleks , et plekid pärast ilusti tasased oleksid, oli vaja teha ka selline valts.

Pilt

Selle valtsi tegemiseks oli hea kasutada sellist tööriista.

Pilt

Sai siis ka autole uks külge pandud ja vaadatud, kuidas asi ka välja näeb.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#9 Postitus Postitas alopex »

Hetkel jääb see uks selliseks. Klaasiosa on külla kokku valtsitud, kuid alumine ots jääb veel lahtiseks. Kardan nimelt seda, et kui läheb poritiiva külgepanekuks,
siis ukse välispleki paun ja poritiiva tasapind ei pruugi olla ühes tasapinnas ja kui ukse alumine ots on lahti, siis saab veel neid kumerusi paremini sättida.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#10 Postitus Postitas alopex »

Esimene vasakpoolne uks nägi välja suht rahuldav.

Pilt

Lähemal uurimisel selgus, et see uks on kõigist neljast kõige hullem.
Uksehing oli keevitatud raami külge.

Pilt

Selleks , et uks ikka küljes püsiks, oli teiselepoole vinkel tugevduseks pandud.

Pilt

Lukupesa on ka kunagi kõvasti lapitud.

Pilt

Koostetäpsus on tolleaja autodel suht kehvake. Siin on silumiseks kasutatud tinapahtlit. Tina paksus oli kuskil 0,5 cm.

Pilt

Nüüd uks haaveldamisele ja eks siis juba täpsemalt tegelik olukord näha.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Vasta

Mine “BMW-340 (1950) [alopex]”