Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Re: Mootoriruum
Kui BMW-340 tootma ida saksas hakati, siis tulid nad 6V elektrisüsteemiga. Mingil hetkel mindi 12 voldi peale.
Mudelid EMW 340-2 olid juba 12 volti. Minu auto sünniaasta on 1950 ja siis oli veel seal 6 V. Otsustasin ehitada
ka sellele mudelile 12 voldise süsteemi. Siiani oli autol peal 6 voldine starter, kuigi aku oi 12V. Ostsin Saksast
12 voldise starteri.
Starter omal kohal.
Mudelid EMW 340-2 olid juba 12 volti. Minu auto sünniaasta on 1950 ja siis oli veel seal 6 V. Otsustasin ehitada
ka sellele mudelile 12 voldise süsteemi. Siiani oli autol peal 6 voldine starter, kuigi aku oi 12V. Ostsin Saksast
12 voldise starteri.
Starter omal kohal.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 17:34, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Generaatori sai ostetud Saksast. Tegemist siis originaal generaatoriga, mis on taastatud. Loodetavasti ikka töötab.
Enne seda oli peal mulle tundmatu vene generaator.
Enne seda oli peal mulle tundmatu vene generaator.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 17:36, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Vana ja väsinud.
Mootorile läheb peale uus.
Mootorile läheb peale uus.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 17:38, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Mitmeid aastaid tagasi õnneliku juhuse läbi ostetud mootoril oli peal selline kollektor. See on BMW 321 oma ja
kuna seal karpa ja õhufilter teise koha peal, siis see mulle ei sobinud. (Kui kellegil vaja, siis on see saadaval)
Siiani oli autol kasutusel siis selline kollektor. Sisselase alumiinium, väljalase malm.
See ülemine junn on samkompunn, sest vanal mootoril oli üks karpa. Seda sisselaskekollektorit on kahe karpa
juhtimiseks keeruline kasutada.
kuna seal karpa ja õhufilter teise koha peal, siis see mulle ei sobinud. (Kui kellegil vaja, siis on see saadaval)
Siiani oli autol kasutusel siis selline kollektor. Sisselase alumiinium, väljalase malm.
See ülemine junn on samkompunn, sest vanal mootoril oli üks karpa. Seda sisselaskekollektorit on kahe karpa
juhtimiseks keeruline kasutada.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 17:43, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Minu olemasolevad kollektorid ei sobinud minu plaanidega. 321 kollektor on ülesvoolu karburaatoriga ja
340 sisselaskekollektoril puudus kahe karburaatori juhtimissüsteem. Netist tuhlates sain aga pakkumise
piltide järgi igati viisakale komplektile, millel kenasti ka need kõrvad (nooltega) olemas. Tehing sai tehtud
ja varsti oligi pakk kohal.
Detailide puhastamise ajal selgus, et väljalaske kollektoril on peenike mõra. Arvatavasti polnud põgusal vaatamisel
seda mõra võimalik ka detaili omanikul näha. Plaan eemaldada sisselaske-väljalaske kollektor ja pragu kinni keevitada.
340 sisselaskekollektoril puudus kahe karburaatori juhtimissüsteem. Netist tuhlates sain aga pakkumise
piltide järgi igati viisakale komplektile, millel kenasti ka need kõrvad (nooltega) olemas. Tehing sai tehtud
ja varsti oligi pakk kohal.
Detailide puhastamise ajal selgus, et väljalaske kollektoril on peenike mõra. Arvatavasti polnud põgusal vaatamisel
seda mõra võimalik ka detaili omanikul näha. Plaan eemaldada sisselaske-väljalaske kollektor ja pragu kinni keevitada.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 17:46, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Paraku plaanist asja ei saanud. Kuumutasin alumiiniumist sisselaset ja proovisin siis ettevaatlikult koputades seda
malmist väljalaskest eraldada. Tõmbamis-pressimis võimalust sellel kollektoril ei suutnud rakendada. Tõenäoliselt
pole seda 50 aasta jooksul sellel kordagi tehtud ja eks ta oli ikkagi nii kinni ja noh, targem annab järele
Siin siis näha vana mõra ja minu tegevusega tekkinud uus murde koht.
malmist väljalaskest eraldada. Tõmbamis-pressimis võimalust sellel kollektoril ei suutnud rakendada. Tõenäoliselt
pole seda 50 aasta jooksul sellel kordagi tehtud ja eks ta oli ikkagi nii kinni ja noh, targem annab järele
Siin siis näha vana mõra ja minu tegevusega tekkinud uus murde koht.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 17:59, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Õnneks neid kollektoreid ikka on ja ei pea kahest ühte kokku keevitama hakkama.
See siin oli siis sama auto peal enne laialilammutamist. Kui olin eemaldanud väljalaske,
siis jäi silma üks ava, mis oli plommitud ja seejärel kinni keevitatud.
Kuna plommimise põhjust ei suutnud tuvastada, siis otsustasin selle plommi eemaldada. Puurisin augu ja
ja otsfreesiga siis tasapisi suuremaks, kuni ...
..., selgus ka plommimise põhjus. Tegemist suht õrna kohaga. Kinnitub sinna ju sisselaskekollektor. Nagu näha,
on tükk kunagi murdunud ja taastatud on siis plommi ja keevitusega.
See siin oli siis sama auto peal enne laialilammutamist. Kui olin eemaldanud väljalaske,
siis jäi silma üks ava, mis oli plommitud ja seejärel kinni keevitatud.
Kuna plommimise põhjust ei suutnud tuvastada, siis otsustasin selle plommi eemaldada. Puurisin augu ja
ja otsfreesiga siis tasapisi suuremaks, kuni ...
..., selgus ka plommimise põhjus. Tegemist suht õrna kohaga. Kinnitub sinna ju sisselaskekollektor. Nagu näha,
on tükk kunagi murdunud ja taastatud on siis plommi ja keevitusega.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 18:04, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Sisselaskekollektor puhastatud ja värvitud.
Siin siis nii väljalaske- ja sisselaskekollektor mootori küljes.
Kollektori mutrid sai treitud kuuskant jätkumutrist. Seejärel kuumutatud ja õli sisse visatud.
Originaalmutreid olid mõned olemas, aga kandid maas ja igati väsind olekuga.
Siin siis nii väljalaske- ja sisselaskekollektor mootori küljes.
Kollektori mutrid sai treitud kuuskant jätkumutrist. Seejärel kuumutatud ja õli sisse visatud.
Originaalmutreid olid mõned olemas, aga kandid maas ja igati väsind olekuga.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 18:12, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Selleks , et toita kahte karpat, oli vaja sellist vigurit. Kahjuks vastav "aas - ring" ei vastanud karpa avadele.
Lõikasin vales mõõdus aasad maha ja asendasin õiges mõõdus aasadega. Nende kinnijootmiseks kasutasin
noolega märgitud hõbejoodist.
Siin pildil (noolega) näha hõbejoodis peale kuumutamist.
Lõikasin vales mõõdus aasad maha ja asendasin õiges mõõdus aasadega. Nende kinnijootmiseks kasutasin
noolega märgitud hõbejoodist.
Siin pildil (noolega) näha hõbejoodis peale kuumutamist.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 18:17, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 18:19, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340