2. leht 2-st

Postitatud: 03 Detsember L, 2011 16:21
Postitas alopex
Pika pusimise ja kannatliku tööga õnnestus tagasilla õlileke kõrvaldada.

Pilt

Täna sai siis auto rattad alla :lol:
Nüüd saab taas asuda plekitöid tegema.

Pilt

Meenutuseks ka sama nurga alt tehtud pilt lammutustöödest.

Pilt

Postitatud: 09 Detsember R, 2011 09:01
Postitas alopex
"Ära hõiska enne õhtut" , kõik me teame seda vanasõna. Ükspäev garaazi minnes avastasin , et tagasillast tilgub ikkagi õli.
See kogus ratta vanni on tilkunud 1 nädala jooksul.

Pilt

Lähemal uurimisel oli ka lekkekoht tuvastatud. Vaata punast noolt.
Seal asub rõngastihend, mis enne pidas, kui aga auto raskus peale vajus,
siis tihend enam ei pea. Sõber TALUPOEG lubas ka sinna meisterdada uued tihendid.
Nüüd siis uuesti tagasilda maha võtma .

Pilt

Postitatud: 07 Jaanuar L, 2012 12:48
Postitas alopex
Vana aasta sees sai siis tagasild jälle maha võetud ja probleemsed kohad lahti harutatud. Esimene asi , mis kohe silma hakkas oli see, et vanad puksid olid liiga suure lõtkuga ( 1mm) . Samuti rõngastihend sinna ikka ei sobinud. Ega muud üle jäänud, kiusasin TALUPOEGA ja tema treis uued puksid ja meisterdas ka vormi uute kummitihendite valamiseks.

Pilt

Seejärel asjad uuesti kokku laduda ja loota , et ehk nüüd peab.

Pilt

Naabrimees aitas silla auto külge kinnitada ja eile sai siis ka õli sisse lastud. Igatahes täna hommikul õlileket ei olnud. On lootus, et nüüd jäi pidama. See koht on üks probleemsemiad ja nagu mina olen aru saanud, siis seal pole ka mingeid kaitsmeid pori ja liiva eest.
Nüüd aja jooksul koguneb sinna liiva ja kui kiige liigub , siis liiv kulutab kiiget ja siis algavad taas probleemid.
Ääretult tobe tagasilla konstruktsioon.

Pilt

Postitatud: 17 Jaanuar T, 2012 22:41
Postitas TALUPOEG
Selle auto tagasilla liigenditele tuleb panna sellise kujuga tihendid,nagu vanasti olid. Kõik asjad on konstrueeritud nii,et ratsida pea-aegu võimatu. Kas teha samasugune tihend järgi,või jookseb õli.... Muud sorti tihendit panna ei saanud. Seal pole pealtnäha midagi keerulist,kuid sai pusitud tihendivormiga päris palju aega. Hulga aega läks raisku,sest pole enam korralikku alumiinum-valu toorikut. Ja alles mitmendal katsel sain vormi tehtud. Kolmel korral tuli vajaliku koha peale õhumull.....
No loodame,et õlid jäävad selleks korraks pidama ja peremees saab hakata tegelema uute asjadega,mis viivad kiiremini sihile. :)

Re: Tagasild

Postitatud: 02 Mai R, 2014 18:38
Postitas alopex
Kuskil talvel avastasin, et tagasild ikkagi õli ei pea ja jookseb kiige juurest. Tuju viis see igatahes nulli.
Selge oli igatahes see, et niimoodi asja jätta ei saa. Samas Saaremaa mees Leevi toimetas BMW 326 juures
ja tal ka käsil selle tagasild. Oli huvitav vaadata, kuidas tema seda kiige juures olevat õli pidamise probleemi lahendas.
Olin kunagi igaks juhuks ühe tagasilla korpuse ostnud ja nüüd plaan see õlipidavaks saada.

Pilt

Lasin siis ükspäev korpuse haaveldusest läbi, et see aastatega kogunenud kõnts maha saada. Esmapilgul tundub, et
sild on OK ja isegi kiikede juures on originaaltihendid. Samas on diffri juures 8 suht sümmeetrilist väikest pragu (ilmselt vibratsioonist)
ja osad diffri kinnitusavad on M8 pealt tehtud M10 peale. Plaan on M10 avad pukside abil taas M8 peale viia, praod keevitada
ja kiikede juures freesida avad selliselt, et saaks kasutada tänapäevaseid simmerlinge.

Pilt

Re: Tagasild

Postitatud: 17 Juuni T, 2014 20:44
Postitas alopex
Selleks, et viia tagasild tänapäeva simmerlingide peale, tuli kasutada kaasaegset CNC pinki.
Selle töö tegi mulle naabripoiss Siim, tänud talle. Kogu töö võttis aega paar tundi.

Pilt

Tagasilla kiige tagumistele avadesse sai pandud ajutised poldid.

Pilt

Poldipead freesiti paralleelseteks töötasapinnaga.

Pilt

Seejärel pöörati tagasild 180 kraadi,kinnitati ja toestati.

Pilt

Toimub mõõtmine.

Pilt

Freesitakse simmerlingide pesad.

Pilt

Simmerling on pesas. Ühtlasi sai kergelt ka üle freesitud tasapind, kuhu kinnitub differ.

Pilt

Re: Tagasild

Postitatud: 16 August L, 2014 16:52
Postitas alopex
Tagasilla kiige alumised kuulsarniiridel peab õli kinni hoidma O tihendid. Paraku õli pidama saada suht võimatu, mida
juba korra proovinud olen. Ka siin kasutasin taas naabripoissi, kes siis CNC pingis vastavad avad sisse freesis, et
asendada O rõngas tänapäevase simmerlingiga. Paigaldatud sai ka uued pronkspuksid.

Pilt

Parasjagu vaeva oli sobivas mõõdus simmerite leidmisega. Mänguruum simmerite juures oli väga väike.
Sisemine pidi olema 21mm ja välimisega sai natuke mängida.Käisin Viljandi kõikmõeldavad kohad läbi ja tulemus oli null.
Juhtumisi üks hea tuttav soovitas veel üht kohta ja imede-ime, sealt need õiges mõõdus simmerid ka sain.
Tegemist suht kallite tihenditega (1 maksis kuskil 10-15 € vahel), mida kasutatakse hüdropumpade juures.
Tihend ise kaheservaline ja tolmukattega,ning vajadusel peab ka survet taluma.

Pilt

Alumiste võllide tööpinnad lasin lihvida Tallinna firmas "Tõukur". Kahe võlli lihviise eest küsiti 60 € :(
Lihvida lasin ainult pinnad, mis puutuvad kokku simmeriga ja pronkspuksiga.

Pilt

Siin siis võllid munakutes ja ka tihendid paigaldatud.

Pilt

Sai ka õlikindlast "papist" tagasilla jaoks uued tihendid lõigatud.

Pilt

Re: Tagasild

Postitatud: 27 September L, 2014 17:53
Postitas alopex
Sel nädalal sain kätte siis firmast Tõukur viimased lihvitud tagasilla kiiged. Lihvija oli vahepeal puhkusel ja nii see aeg kulus.
Olin viinud 8 kiiget ja soovisin lihvida ainult kahte. Kaheksa sellepärast, et lihvijal oleks valikut. Juhtus aga sedasi, et töömees
lihvis ära kõik 8 kiiget :-) Maksin aga kahe eest :lol:

Pilt

Alumiste võllid koos uute kummikatetega seisid ilusti riiulis ja täna avastasin, et katetele on tekkinud lõhed. Tegemist siis
vist Mosse šarniiri kattega ja selle väiksem ava oli munakale ikkagi liiga väike. Tuleb uued otsida.


Pilt