Tere
Lõpuks on aega teha ots lahti oma projektide lehel. Alustan siin käru taastamise kajastamist. Kõigepealt lühidalt ajaloost:
1967 aastal lisati Pannonia mootorratastele uus aksessuaar - üherattaline käru, mis tol ajal oli päris populaarne ning toodeti seda Szegedi metalli- ja peenmehaanika tehases. Tootmine vältas umbes 2 aastat ja selle ajaga valmis umbkaudu 3000 eksemplari. Täpsemad andmed puuduvad.
Mudeli tootmise jooksul tehti mõned uuendused - algusmudelid kuskil 1700- numbrini kasutasid vedrustusena kummipukse. Hilisemad said juba endale teleskoopvedrustuse. Välisilmes on võimalik vahet teha käru kõrguse järgi, nimelt teleskoop hoiab ratast hoopis rohkem käru alt väljas(vt. näiteid). Teleskoobi ülemise kinnituse juures on külgedel ka väikesed lohud mis annavad teadjamale märku millega tegu. Samuti tasuks äramärkimist, et tagatuli on originaal alumisel pildil. Kuna see kolmnurkne tuli on nii haruldane, et seda on võimalik osta ainult koos käruga, siis on otsitud sellele alternatiive nagu ülemisel pildid.
Konkreetse käru soetasin Ungarist augustis 2007. Kuna tegu on suhteliselt haruldase asjaga ei saa seda väga lihtsalt osta. Minu nina eest läks minema 2 käru enne kui sellele sain käpa peale. Käru ise on 98 protsenti originaalkonditsioonis. Ainus asi mis soetamise hetkel puudus oli lukukate. Praeguseks on olemas replika.
Ostmise hetkel läks mul kõrvust mööda selline info, et käru on küll registris ja on olemas ostu-müügileping, kuid puudub tehniline pass. Kui ükskord kogu tavaar eestisse jõudis ja ma seda avastasin, siis hetkeks ajas närvi küll. Läks veel veidi aega mööda, enne kui alustasin ARK-i uste kulutamist. Läksin kohapeale ja täitsin paberid ära, öeldi, et läheb nädal aega saamaks vastust Ungari registrile tehtud infopäringule. Minu õnneks helises nädala pärast telefon ning teatati, et kõik on korras jua tulge täitke paberid lõpuni ära ja saab registrisse. Praeguseks on number riiulis ootamas aega kui käru lõplikult valmis saab. Mis numbri formaadiga peale hakata ma veel ei tea.
Lühike pildiseeria kärust enesest enne lammutustöödele asumist.
http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... emId=17187
1. Eellugu
Sõnum
Autor
Mine “Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum