1. leht 5-st

BMW-340 (alopex)

Postitatud: 01 Detsember E, 2008 22:01
Postitas alopex
Küsin , kuidas oleks kõige õigem sellist kohta lappida. Tegemist on küllaltki "delikaatse kohaga" ?

Pilt

Postitatud: 01 Detsember E, 2008 22:29
Postitas Autorestauraator
Ega seal muu ei aita, kui pead selle koha välja lõikama ja lapp sisse.

Kohta välja lõigates pole kujul suurt tähtsust, relakaga on neljakandilist auku kerge teha.
Lapi kuju pead enne valmis tegema. Painutad kantijaga käänukoha sisse ja siis paned mingi sobiva toru peale ja vajutad käega kumerused.

Esialgne lapp tee august pisut suurem. Siis pane see lapp augu peale ja märknõelaga märgi täpselt suurus peale. Väljalõikamisel kasuta lõikeketast, laiema riba ära lõikamiseks. Lõpuks täpse mõõdu tegemiseks lamellketast.

Lapi kinnihoidmiseks keevitamisel kas klambrid, mis sul juba olemas, või magnetid.

Postitatud: 02 Detsember T, 2008 07:11
Postitas alopex
Selle koha teeb keerulisemaks see ,et on kasutatud tinapahklit ka natuke. Ise arvasin , et äkki oleks lapi all pannud ja siis pealt kinni keevitanud??

Postitatud: 02 Detsember T, 2008 07:57
Postitas Autorestauraator
Järjekordne tõestus minu väitele, et ega tina igakord head ei tee. Olen veendunud, et roosteaugu tekke põhjus selle koha peal ongi see tinapahtel. Kõrvalt on plekk ilmselt täiesti terve!

Jaak, ära lappi alla küll pane. Sa ei jääks selle tulemusega ise ka rahule, teistest rääkimata. Ja siis tekibki jälle vajadus seda "koledat kohta" kuidagi kinni katta: jälle tinapahtlit kasutada?

Sul on kõik oskused sellise lappimise tegemiseks olemas, ainult julgust napib! Saa sellest "kohast" üle ja pärast sa ei saa ise ka aru, mida sa kartsid...

Katsun päeva jooksul sulle mõned pildid siia lisada, et oleks kergem otsustada.

Postitatud: 02 Detsember T, 2008 08:06
Postitas Autorestauraator
Just sllise lappimise tehnikast on juttu selle teema teises pooles:
http://www.unicweb.ee/modules.php?name= ... opic&t=163

Postitatud: 02 Detsember T, 2008 19:22
Postitas Autorestauraator
Joonistasin kriidiga autokerele vigastatud koha ja selle ümber nelinurkse ala, mis tuleks välja lõigata:

Pilt

Valmistasin millimeetrisest plekist "lapi" tooriku. Selle tegin "august" pisut suurima.
Nüüd murran kantijaga plekile õigesse kohta painde. Painutamise nurk peaks vastama võimalikult täpselt autokerel olevale nurgale:

Pilt

Kui kantijat kasutada ei ole, võid panna pleki kahe tugevama raudplaadi vahele ja pigista kinni. Kas kruustangide vahele või lihtsalt pitskruviga. Painde tegemiseks võiks kasutada puitvasarat.
Nüüd leia mõni sobiva läbimõõduga toru või muu sobiv tugi ja painuta käega kumerus õigesse kohta:

Pilt

Välja tuli selline:

Pilt

Selline lapp pane auguga koha peale või alla ja märknõelaga märgi augu piirjooned lapi peale.

Pilt

Edasi fikseeri lapp klambritega ja keevitus - pinnimine.

Head katsetamist!

Postitatud: 02 Detsember T, 2008 20:23
Postitas alopex
Ok,
üritan ja ma algul arvasin, et kui uus plekk painutada, siis on ju seal kaks sellsit teravat serva ja kaks kumerust, aga nüüd saan aru, et järele tuleks teha esialgu ülemine pool, see alumisel poolel veel silmnähtavat auku pole.

Postitatud: 02 Detsember T, 2008 20:33
Postitas alopex
Ok,
üritan ja ma algul arvasin, et kui uus plekk painutada, siis on ju seal kaks sellsit teravat serva ja kaks kumerust, aga nüüd saan aru, et järele tuleks teha esialgu ülemine pool, see alumisel poolel veel silmnähtavat auku pole.

Postitatud: 02 Detsember T, 2008 20:56
Postitas Autorestauraator
Ilmselt "pääsed" ühe jõnksu tegemisega. Kui aga siiski selgub seestpoolt vaadates, et on vaja mõlemad jõnksud teha...
Siis minu soovitus on selline, et tee lapp kahest osast. Algul tee ülemine pool ja kui see valmis, siis alumine. Kui lapp ühes tükis teha, siis peab see väga täpne olema. Ühekaupa saad lapid kohale sättida just selle jõnksu koha järgi.

Postitatud: 02 Detsember T, 2008 21:09
Postitas alopex
Tänud ,
proovin siiis hakkama saada :D