Vanatehnika.ee
http://vanatehnika.ee/foorum/

Le Grimpeur.
http://vanatehnika.ee/foorum/viewtopic.php?f=13&t=302
1. leht 1-st

Autor:  Veteran [ 21 November Reede, 2008 19:58 ]
Teema pealkiri:  Le Grimpeur.

Ratas vahetas tõepoolest mitu head aastat tagasi omanikku ja nüüd kuulub ta lugupeetud hr Haugile. Ma ei loobunud rattast just kerge südamega, kuid projekte on teisigi ootel ja huvi Le G vastu oli jahenenud.
Nüüd tänu Zündapp 666 leitud pildile sai selgeks ülekandeasi tagarattale ja ka väljalaskeaasta. Minu poolt pakutud 1924 oli umbes pakutud, kuna mingit infot selle masina kohta ei juhtunud nägema, kubatuuriks mõõtsin remondi käigus 170 ccm.
Aitäh, Z666!

Tervitab Enno Öövel.

Autor:  zyndapp666 [ 21 November Reede, 2008 21:17 ]
Teema pealkiri: 

Pole tänu väärt!

Lihtsalt endalegi üllatuseks ma kohe alguses netist midagi huvitavat ei leidnud, googeldades jäigi selle 1925.a. 175ccm pilt kohe esimesena ette, milline Sinu projektiks olev ratas on, pole õrna aimugi.
Aga mind just köitis see, et isegi Wikipedia's on Le Grimpeur'i mootorrataste kohta kirjas 3 rida:
(vabandan ette oma tõlkeoskusi prantsuse keelest, mõtte ehk suudan edasi anda :D )

Le Grimpeur ehitas mootorrattad aastatel 1900-1932, kasutas erinevate tootjate mootoreid (MAG, JAP, Aubier Dunne, Stainless, Chaise) ja
firma ostis Dresch aastal 1923, samas kas siis ka peale Dresch'i poolset ostmist toodeti tsikleid ikkagi Le Grimpeur'i nime all edasi...?
No igatahes väga huvitav ja ainulaadne projekt ja ootan huviga juba töös oleva isendi pilte.

Autor:  kass [ 22 November Laupäev, 2008 10:08 ]
Teema pealkiri: 

Ka teistes allikates on mainitud, et Le Grimpeur võis tõesti alustada tsiklitootmist eelmise sajandi esimesel kümnendil suurte V-mootoritega masinatega aga täpset infot selle kohta ei olevat. "Teine tulemine" toimus 1924-l aastal. Henri Dresch alustas oma mootorrattatootmist alles 1923-l aastal 100 cm3 mootorjalgratastega, seega ei usu seda 1923-l aastal Le Grimpeuri ülevõtmist. 1927 liitis Dresch endaga DFR-i ja 30-nda alguse või 1930 siis Le Grimpeuri. Erinevate nimede all tootis Dresch sarmaseid tsikleid ja 1932 kadus Le Grimpeur üldse. Dreschi lugu lõppes 1939 maailmasõja ja sakslaste tõttu.
Edukaid kaubamärke on ikka edasi kasutatud peale omanike vahetust. Vaata või Hansapank - Swedpank jne. Ka NSU lisas 1932 oma logole D-Radi kõveriku D kuigi D-Radi toodangut edasi ei tootnud aga logo kasutas 1937-nda aastani.
Huvitav projekt küll, aga nagu juba 3 korda on viidatud, viimane kord Enno enda poolt, on masin juba vähemalt korra omaniku vahetanud - see viimane siis Zündapp666-le vastuseks minu poolt.

Autor:  Veteran [ 22 November Laupäev, 2008 14:36 ]
Teema pealkiri:  Le Grimpeur

Selle ratta ajaloost tean, et enne mind olnud ratta omanik oli selle Viljandisse toonud Karksi-Nuiast veel enne vene okupatsiooni , pange tähele, kahe lamba ja Husquarna jalgratta vastu!
Tagaratta tegi ebaõnnestunult ringi too k.-Nuia mees hr. Teearu (oli nagu Urmasega juttu ka nende sugulusastmest) Oli tal koduses töökojas kõikvõimalikke uusi jalgrattajuppe, ka raami sõlmi, oletavasti oli ta ka mõne jalgratta kokku pannud. Urmas peaks sellest härrasmehest rohkem teadma.
Aitäh info eest, loodan , et see jõuab ka hr. Augini!
Lisan siia ka pildi. Parimat Enno Öövel

Pilt

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/