2. leht 2-st

Re: Plymouth P-15 [leevi]

Postitatud: 21 September R, 2012 20:38
Postitas MAZ
Ma saan asjast nii aru,et selleks,et mingi auto põhjaplekki järele teha on vaja peale erineva suuruse ja raskusega vasarate ka teha vastavad kumera otsaga meislid? Ning selleks,et plekk ei läheks nii sama lössi peab all olema puust? rakis all kus on siis vastavad valtsi kohad sees? Kuna tarvis on võtta ühel autol ette ühe põhjapleki sisse sopistuste( valtside) tegemine siis tahaks teada kuidas see käib. Mõistagi tahaks seda ise proovida,sest uut põhjaplekki saada ei ole ja mingi vana rümaka pealt seda ei näe ka mõtet enam välja lõigata.
Kui küsimus liiga keeruline või pikk võib ka erasõnumiga vastata.

Re: Plymouth P-15 [leevi]

Postitatud: 21 September R, 2012 21:26
Postitas leevi
Tere.
Sul on põhimõtteliselt õigus. Vastavad löögivahendid pead sa tegema. Parem on siiski põhjapleki ribide käsitsi sisselöömiseks kasutada metallist vastava kujuga alust. Puidust alusega läheb plekk oluliselt kergemini vale koha pealt mõlki. Õieti plekk ei veni piisavalt sel juhul sealt, kus sul vaja on. Tee vajaliku kujuga süvend näiteks 8mm plaadi sisse. Kinnita plekk pitskruvide abil selle külge ja hakka katsetama.

Re: Plymouth P-15 [leevi]

Postitatud: 21 September R, 2012 21:28
Postitas Aspelund
Selle bussi kere pildid oleksid teretulnud küll. Ehk hakkab midagi hargnema.

Parimat
A.

Re: Plymouth P-15 [leevi]

Postitatud: 21 September R, 2012 22:30
Postitas MAZ
Tänud selgitamast. Põhimõtteliselt nagu ma tean siis. auto põhjaplekk tehakse tehases külm valtsina ja seda spetsiaalse rakisega,mis lööb pleki vastava kuju järgi välja. Ise olen mõelnud,et ehk tuleks teha paar abinõud nende kumeruste jaoks.Näiteks erineva otsaga ja suurusega meislid.
Kas kasutatakse ka erinevas mõõdus kuule,et vormida siis ümaramaid nurkasid? Kui tegu on õhukese materjaliga,mida saab külmalt(toa temperatuuril) töödelta.
Põhimõtteliselt on vaja see jama üle teha,ehk annab see veidi aimu,mis mul ees seisab:
Pilt

Jutt kisub teema väliseks aga loodan,et teised ei pahanda sellepärast.

Re: Plymouth P-15 [leevi]

Postitatud: 22 September L, 2012 18:41
Postitas leevi
Tere.
Nende sikede tegemiseks on kindlasti vaja metallplaadi sisse vajaliku kujuga ava lõigata. Plaadi paksus võta sama, mis vajaliku süvendi sügavus on. Plekk on soovitatav pitskruvi ja mingi plangutüki abil plaadi vastu kinni suruda. Vajalik sike tundub üsna lai olema. Piisab kui teed sellise otsaraadiusega meislilaadse asja millega käid paar ringi ümber tulevase sike põhjaservi. Nii laia löögiriista, et korraga vajalik laius välja lüüa, pole otstarbekas teha. Pealegi nõuab korraga väljalöömine tugevamat rakist ja paremat pleki kinnitust selle külge. Igasugu kuule ja muud kättesaadavat ja sobilikku on muidugi võimalik selle töö juures kasutada. Kui esimene katse ei tulegi hästi välja, siis juba kogemuse võrra rikkamana võta uus toorik ja proovi uuesti.
Loodan, et on abi.
Leevi

Re: Plymouth P-15 [leevi]

Postitatud: 22 September L, 2012 19:25
Postitas diesel
tervet põhja ju ilmselt keegi ühes tükis ei tee vist? veidi pisemate juppidega aga mahuks ju (garaashi)hüdropressi all toimetama. pole ise kunagi niimoodi rauda venitanud ja seega arvamus puht hüpoteetiline, aga vähemasti tundub, et nõnnamoodu peaks lihtsam olema ja ehk ka ühtlasema väljanägemise saama.

Re: Plymouth P-15 [leevi]

Postitatud: 22 September L, 2012 20:45
Postitas MAZ
Hüdropressil on üks miinus,see on veidi aeglane. Suured põhjapleki tahvlid tehakse suurte valtsimis presside all,mis löövad pleki vastava kujuga, suurema jõuga kui seda on tavaline garaaži hüdropress.
Ühes 1957.a Plymouthi tehase õppefilmis oli näha kuidas see põhjapleki tegemine käis( ilmselt oli see varasemate mudelite puhul sama protsess!?)
1. võeti pleki tahvel
2. suundus rullide mööda valtsimis masina juurde mille ülemine ja alumine osa olid nagu kaks vasarat.
Kummaski osas olid põhja plekile iseloomulikud valtsimis kohad ja stantsi sissesopistused.
3. Plekitahvel läks vahele ja press tegi ühe harvem kaks lööki ja plekk tuli enam vähem valmis kujul välja.
4. Seejärel läks see järgmise pressi alla,kus tehti plekile sisse punktkeevituse jaoks vajalikud kohad.
5. Seejärel rullus plekk edasi lõikamisse,kus üleliigne materjal eemaldati lõiketeraga
6. põhijaplekk sai valmis ja liikus edasi koosteliinile,kus see keevitati vastavale auto kerele.

Re: Plymouth P-15 [leevi]

Postitatud: 23 September P, 2012 01:09
Postitas TALUPOEG
Teen ka natuke häält.....
Kahjuks meil pole ju võimalik tööstusega võistelda. Olen proovinud siin ka üht-teist välja kolkida. Peab ütlema,et teatud asju annab ikka järgi teha. Kruustangide vahel annab midagi ära teha,kuid iga asja jaoks on vaja eraldi abinõud valmistada. Tehastes pannakse pressiga plärts-----ja ongi põhi valmis. Kodus aga tuleb suurema pleki puhul neid eraldi operatsioone hulgim. Teinekord isegi lihtsam mitmest osast tervik kokku keevitada. Ja muidugi on asi selles,kas teha täpne asi järgi,või lihtsalt sarnane tükk. Võib ka improviseerida....kui asi tuleb igapäevakasutusse ja originulliga midagi pistmist pole... Kui aga ilge originaalsuse tagaajamine käsil,peab olema hulgim tööriistu,seadmeid ja ka endal aastatepikkune töö ja teadmistepagas seljas... :)

Re: Plymouth P-15 [leevi]

Postitatud: 23 September P, 2012 19:37
Postitas leevi
Tere.
Hüdropressiga saab plekki töödelda küll, aga sel juhul peab plekk olema paraja survega pingutatud kahepoolse vormi vahele. Tegin selle meetodiga viimati BMW 326 tagumised, istmealused paneelid ühes tükis. http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewto ... =69&t=1323 Paar esimest toorikut kärisesid ka lõhki. Poldid olid liiga kõvasti kinni keeratud ja määret pindade vahel oli ka ilmselt vähevõitu. Võibolla oli ka plekk liiga jäik (1,2 mm külmvalts). Täpset marki ei mäleta peast. Ruukist saab ka pehmemat plekki tellida. Sellega on aga ilmselt see häda, et mida pehmem plekk, seda paremini roostetab.
Vasara ja meisliga saab ka sama asja valmis. Kindlasti pole lõpptulemus siis nii sile ja ilus. Löögijäljed jäävad näha, Mõõtmed tulevad vähem täpsed, jne. See-eest saab detaili vähemalt töövahendite poolest odavamalt. Olen hüdropressi abi kasutanud siis kui detaile on vaja teha enam kui üks.
Leevi