8. Kardaani tunnel ja põhi.
-------------------------------------
Kardaani tunnelist ja põhjaplekkidest on originaal täiesti säilinud:
Mida siis nüüd sellise plekiga ette võtta? Öeldakse nii, et kui on võimalik originaalosa säilitada, siis tuleks nii teha! Ma ei tea... võib-olla pole mina see kõige õigem otsustaja, aga mina küll sellega mässama ei hakkaks. Esiteks, siin oleks päris palju tööd: liivapritsipuhastus; palju lappimisi; plekk on kohati välja veninud jne. Teiseks, lõpptulemus ei oleks just esimese sordi kaup!
Mina leian, et kui uue identse tüki tegemine on kordades lihtsam (võtab vähem aega) ja väljanägemine tuleb parem, siis mina teeksin uue tüki.
Pealegi, kui seda tükki altpoolt vaadata:
Need tugevduste alused on ju ka kõik roostes. Need tuleks lahti puurida ja siis..... Ei hakka sellega mässama.
Kardaani tunnel koos servadega tuleb teha ühest tükist:
Sellise, millimeetrise pleki painutamine on päris suur töö. Jõudu on vaja, profiil on muutuv, ees kitsam, taga laiem. Seda tuleb kuidagi käte vahel ja ümber toru väänata. Siis surusin ta õigele kohale, kinnitasin pitskruvidega ja surusin alt tungiga.
Järgmiseks märkisin ära servade kantimise koha ja keerasin serva ära, tegin tagumise kinnitusääriku ja ette poldiaugud:
Tagumine äärik kinnitub puittala külge puidukruvidega:
Puidukruvidena kasutan alati peenemaid, ajutisi kruvisid. Õige mõõduga kruvid lähevad paika siis, kui toimub lõplik kokkupanek. Vastasel korral venivad kruviaugud suureks ja kinnitused ei jää kindlad.
Esiotsa kinnitus käib kahe kuuemillimeetrise poldiga, õieti vist metallikruviga.
Esiotsa kinnitus rist-tala külge peab olema tehtud nii, et tala ja pleki vahel käib puitliist. Põrand peab olema tala pealispinnaga ühes tasapinnas.
Nüüd külgmised plekid.
Külgmiste plekkide juures tuleb teha kõigepealt tagumise serva kantimine ja puit-tala poolses servas on vaja välja pressida kohad, mis jäävad metallkronsteini peale:
Väljapressitud kohad löön kas vasaraga või pressin pressi all. Servadesse muidugi ka kinnituskruvide augud:
Põhja all oli terve rida tugevdusi: mõned esipinkide kinnituse tarvis, osa lihtsalt põhja tugevduseks. Põhi on ju millimeetrisest siledast plekist, pealeastumisel venib see välja.
Lõikasin toorikud välja ja märkisin kantimiskohad peale:
Peale kantimist lõikasin nendele tugevdustele sisse keevitusaugud ja märkisin põhjaplekil ära ka tugevduste asukohad:
Siis keevitasin tugevdused läbi keevitusaukude kinni. Sama moodi keevitasin kokku ka põhjapleki ja kardaanitunneli.
Peale keevitamist puhastasin keevituskohad ja põhi oligi valmis.
Sellel autol ongi põhjaplekk monteeritav. Sättisin põhja paika ja kinnitasin kruvidega:
8. Kardaani tunnel ja põhi.
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
8. Kardaani tunnel ja põhi.
#1 Postitus Postitas Autorestauraator »
Mine “Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum