7. Käigukasti tunnel ja rist-tala.

Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

7. Käigukasti tunnel ja rist-tala.

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

7. Käigukasti tunnel ja rist-tala.
-------------------------------------------
Sidurikoja ja käigukasti pealne plekk-tunnel koosneb sellel masinal kahest osast: esimene osa on koos jalgealuse kaldpõrandaga, teine osa aga käigukangi august tagapool.

Pilt

Jalgealune kaldpõrand oli suhteliselt heas korras. Päris kohe peale puhastamist see siiski kasutuskõlblik ei olnud. Plekk oli üsna kõver, aga peale väikest "tuuningut" on päris hea. Igal juhul keevitada või lappida seda vaja ei olnud. Tagumine pool, see mis jääb käigukangi august tahapoole, oli ka üsna lopergune, aga sellegi sai päris ilusaks teha. Mõningaid defekte on ainult päris tagaosas, ilmselt tuleb sinna uus serv teha:

Pilt

Asi on selles, et see plekk kinnitub rist-talale ainult kahe kuuemillimeetrilise poldiga. Ülevalt on tunnel kinnituseta. Ilmselt peab pleki ja rist-tala vahele mingi tihend käima, aga seda pole olnud ja plekk on üsna õhukeseks kulunud. No see on väike töö, sellega saab hakkama.
Keerulisem oli lugu rist-talaga. Kaugelt vaadates tundus, et ehk pääseb väiksema remondiga.

Pilt

Täpsemal uurimisel selgus siiski mitu olulist viga. Esiteks on tala kõver. Küll mitte allapoole vajunud, aga ülespoole! Selline asi on tõenäoliselt tingitud sellest, et seda on auto alt tungrauaga tõstetud. Kui hakkasin seda tala sirgeks suruma, kostis õige ähvardavat rooste praginat. Tala jäikus pole enam piisav.
Teiseks oli mitmes kohas "kahtlaseid" defekte ja deformatsioone:

Pilt

Pilt

Otsustasin tala lahti lõigata ja siis paistab, mida saab jätta ja mis tuleb välja vahetada.

Pilt

Selgus niisugune asi, et see kaare osa, kui seda natuke remontida, on ainuke, mida saaks säilitada.
Tegin sellele kaarele korraliku puhastuse ka seestpoolt, mõned lappimised ja uued servad äralõigatud servade asemele:

Pilt

Niimoodi, jupp-haaval hakkab uus tala ilmet võtma:

Pilt

Nüüd veel alumine plekk, otsad, millega tala külgmiste puit-talade külge kinnitub ja plaadid keermete jaoks:

Pilt

Käigukasti tunneli tagumise otsa lõikasin umbes 10 mm pikkuses maha ja keevitasin uue pleki asemele:

Pilt

Nüüd pikkus õigesse mõõtu, all servas uued kinnitusaugud ja valmis ta ongi.
Rist-tala „plaadistatud“ aukudesse lõikasin keermed. Sinna keeratakse põranda kinnituskruvid. Ei oskagi päris täpselt öelda, kas eesistuja jalgealune on olnud puidust või plekist?

Pilt

Nüüd ootab järjekorras kardaani tunnel ja keskosa põrand.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]”