3. Uksepostid ja uksehinged.

Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

3. Uksepostid ja uksehinged.

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

3. Uksepostid ja uksehinged.

W23 on üsna suur kabriolett, mille uksed käivad nii öelda tagurpidi. Kui tänapäeva autodel oleme harjunud, et uks avaneb tagantpoolt, uksehinged on ees, siis sellel masinal on vastupidi. Vahel nimetavad naljamehed neid "enesetapja usteks". Kui sellisel masinal sõidu ajal uks lahti teha, siis kisub tuul avajal ukse käest, uks läheb lahti ja võib endale ette kujutada, kuidas see kõik takistused, jalakäijad ja muu maha niidab! No nii hullu stsenaariumit loodan, et tegelikult ette ei tule. Aga... uksed käivad lahti eest ja uksepost on tagapool. Originaalis on uksepostid puidust. Uksehinged kinnitatakse puidukruvidega. Kuna minu puidutöö oskused ei ole just kiita, siis olen teinud tellijale ettepaneku, et teen uksepostid metallist. Nii ka seekord, tellija oli ettepanekuga nõus.
Ukseposti ja ukse tagakülje profiil on ühesugune, lähevad nad ju kokku, ainult 10 mm jääb õhku vahele. Seepärast valmistasin abinõu ukse tagakülje ja ukseposti külgede valmistamiseks. Ukse tagakülgi läheb vaja kaks, üks vasemale, teine paremale poole:

Pilt

Need tagaküljed peavad olema "peegelpildis" ja nii, et üks serv on suunatud ette, teine taha. Need servad peavad olema laiemad, umbes 25 millimeetrit. Praegu nad nii laiad ei ole, neid oleks raskem valmistada. Keevitan nendele hiljem laiendused juurde. Praegu on serva laius umbes 5 ... 6mm.
Ukseposti teen 25 mm paksuse, samasuguse, nagu on puitpostki. Mõlema külje jaoks üks plekk, seekord nii, et servad on ühele poole:

Pilt

Kuna on kaks ukseposti, siis neli külge. Ukseposti sisse ehitasin "sahtlid", kuhu tegin sisse mutriplaadid uksehingede kinnituspoltidele. Originaalis ukse asukoht ei ole reguleeritav. Kuna mina nii täpset tööd teha ei oska, teen uksehinged reguleeritavad. Kinnituskruvid on 6-millimeetrised, avad aga tegin kümnesed.

Pilt

Ukseposti hingede poolne külg on 1,5 mm plekist, teine pool 1,2-sest. Hingede kohale keevitasin veel lisa tugevdusplekid, et hinge kinnitus jäigem oleks. Nüüd tuleb need kaks külge kokku panna nii, et posti paksus tuleks 25 mm.

Pilt


Sättisin kaks külge ilusti vastakuti kokku. Nüüd tuleb need vahed kinni keevitada.

Pilt

Nüüd on kaks ukseposti toorikut valmis. Kuna originaalil on hinged süvendites, siis on vaja siiagi sellised süvendid teha.

Pilt

Mina ei lõika neid süvendeid sisse, vaid teen hingede ümbert posti paksemaks. Valmiskujul näeb see välja selline:

Pilt

See ei ole siiski veel kõik. Nimelt kinnitub ukseposti tagaküljele tagumine külgakna kronstein. Selle jaoks on puidusse sisse uuristatud päris keerukas süvend, mina tegin selle plekist:

Pilt

Nüüd uksehinged. Üks osa sellest "invaliidide rivist":

Pilt

Katkised hinged terveks, kõverad sirgeks jne. Tulemus sai selline:

Pilt

Nüüd ukse raami tagumine külg, mille profiil on just samasugune nagu uksepostil. Toorikud sai juba valmistatud, ainult servad oli vaja laiemaks teha. See ukse külg saab päris korraliku koormuse ja kohati on see juba üsna katki. Uksehing painutab plekki tuhandeid kordi ja pleki sisse tekivad praod.

Pilt

Serva laiendamiseks painutan küljeprofiiliga samapaksuse plekiriba ja punktin kinni:

Pilt

Küljeplekid on ka peegelpildis: üks vasakule, teine paremale uksele:

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]”