1. leht 1-st

17. Tagaosa katteplekk

Postitatud: 12 November K, 2008 18:15
Postitas Autorestauraator
17. Tagaosa katteplekk
--------------------------------------------
Peale happepuhastust ja terasharjaga harjamist oli tagaosa katteplekk selline:

Pilt

Ülemine serv, mis oli vastu puitu naelutatud, on üsna auguline. Sisemine pool ka üsna õhukeseks roostetanud. See tuleb vähemalt paarikümne millimeetri laiuselt välja vahetada:

Pilt

Äralõigatud serv seestpoolt:

Pilt

Väljavahetamist tahab ka pakiruumiluugi hingede alune plekk:

Pilt

Peale keevisõmbluste puhastus:

Pilt

Pleki külgeproovimisel selgus, et plekk ei ole olnud keskel. Pakiruumi luuk on olnud paremal pool. Mina otsustasin nii, et üritan luugi ikka keskele panna. Seepärast tuli plekk esialgsest asendist pisut vasakule nihutada. Lõikasin pleki servad, mis poritiibade kinnituste alla jäävad, ära. Need on liiga õhukeseks roostetanud.

Pilt

Siis lõikasin pleki külgosad ka lahti:

Pilt

Pilt

Näha on, et plekki oli vaja vasakule nihutada umbes 15 mm.
Veel tekitas probleeme see, et pleki kumerus luugi ees-servas ei ole ühesugune. Tegin paremale poole sisselõiked ja painutasin pleki kuju õigeks:

Pilt

Edasi hakkasin uusi pleki servasid katteplekiga "kokku kasvatama":

Pilt

Postitatud: 15 November L, 2008 17:25
Postitas Autorestauraator
Poritiiva kinnitusserva olin teinud uue. Vana oli osaliselt läbi roostetanud, osaliselt ei sobinud kuju poolest. Mina olin püüdnud rattakoopad mõlemal pool autot ühesuguseks teha, vanas versioonis olid need erinevad. Küljeplekile lõikasin tikksaega lõhed sisse, et oleks lihtsam plekke kokku sobitada. Keskosas keevitasin punktid peale, aga ülaosas läks vahe natuke suuremaks...

Pilt

Siia on vaja paraja suurusega tükid sisse keevitada.

Pilt

Niimoodi plekki "kasvatades" sai vahe lõpuks kinni:

Pilt

Allosas oli pilt väheke "hõredam". Kuna kaitseraua kinnituse ava oli ka plekki oluliselt lõhkunud, lõikasin katkise pleki välja ja valmistasin uued tükid asemele. Esialgu punktisin uued tükid kohapeal külge:

Pilt

Keevitustöö jaoks käivad plekid esialgu "koost lahti". Laua peal on sellist tööd palju mõnusam teha.

Pilt

Parempoolne külgplekk hakkab juba õiget kuju võtma. Nüüd vasak külg:

Pilt

No ega see parem välja ei näe. Alumine ots on isegi viletsam:

Pilt

Ikka jupp-haaval keevitama:

Pilt

Ja alumise otsa jaoks uued tükid:

Pilt

Postitatud: 23 November P, 2008 18:15
Postitas Autorestauraator
Tagaosa plekkide kuju aimamiseks pidin pakiruumi luugi peale sättima. Luuk on küll koost lahti võetud, ainult pealmine plekk, ja seetõttu üsna "vedel". Mingi ettekujutuse, milline see külgplekk peaks olema, siiski sain.

Pilt

Siiski tuleb esialgu piirduda vaid nurga tegemisega. Mõtlesin nii, et tuleb tagaosa kokku keevitada. Esialgu on see ju nö. lahtivõetav. Kui tagaosa saab lõplikult kokku ja asendid kindlalt fikseeritud, tuleb ilmselt luuk valmis teha ja alles siis saab "saba" kuju tegema hakata.
Mingi ettekujutuse, kuidas see "saba" peaks välja nägema, saab "fotoarhiivist". Õnneks on pilte tehtud üksjagu ja nüüd on hea sealt sobivat pilti otsida.

Pilt

Nurk ise tuli selline:

Pilt

Küljeplekkide kinnikeevitamiseks tuleb kogu puit jälle seest välja võtta, muidu läheks see põlema. Küljeplekkide ühendamiseks olin juba varem teinud sisse millimeetrisest plekist 6 x 6 millimeetrised nurgikud. Selliselt on minu meelest kergem külgpleki kuju fikseerida ja keevitada suure vooluga on ka parem. Nurk tuleb tugevam, vähemalt nii ma arvan.

Pilt

Nüüd külgplekk ja rattakoobas kõigepealt "punktidega" kinni ja siis päriskeevitus:

Pilt

Kui kogu keevitus tehtud ja õmblused puhastatud, jääb pilt selline:

Pilt

Ja seestpoolt selline:

Pilt

Nüüd on vaja veel küljepliki esimene ja tagumine pool kokku keevitada:

Pilt

No peale keevituse on see plekk ise ka veel küllalt auguline:

Pilt

Siia on vaja mõned lapid sisse keevitada, mõned naelaaugud niisama kinni lasta. Peale lappimist plekk selline:

Pilt

Ja seestpoolt:

Pilt

Postitatud: 25 November T, 2008 19:13
Postitas Autorestauraator
Tagaosa kruntimine-värvimine ja puidu kokkuliimimine
-------------------------------------------------------------------------------------
Olen auto omaniku jutust nii aru saanud, et autokeret enne värvimist rohkem lahti võtta ei taheta. Minul lasti puitosad immutusvärviga ära värvida ja ka plekid paluti puitosade alt ära kruntida. Krunt ilma värvikihita muidugi õige pleki kate ei ole, tuleks ikka värv ka peale lasta. Kuna autokere transportimine värviruumi on üsna komplitseeritud, sildasid ju all ei ole, siis otsustasin töö ära teha plekiruumis. Värvitolmuga ruumi ka ära värvida ei tahtnud, otsustasin kruntida pintsliga. Värvisin kerevärviga tõesti minimaalselt, ainult puidu alla jäävad osad:

Pilt

Puitdetailid, mis seni olid kruvidega kokku pandud, said nüüd kinni liimitud. Tervelt seda enam kerest eraldada ei saa.

Pilt

Kuna tagumise osa plekid olid nüüd kokku keevitatud, oli vaja ka küljeplekid uksepostidega kokku keevitada:

Pilt

Küljeplekk hoiab ukseposti päris tugevalt, seepärast võis ajutised toed, mis posti kinni hoidsid, ära võtta.
Kui juba kruntimiseks läks, kruntisin seni haljad plekid ka üle:

Pilt

Kere hakkab juba natuke auto kuju võtma:

Pilt

Postitatud: 03 Detsember K, 2008 08:37
Postitas Autorestauraator
Ausalt öelda, olen tagaosa plekkidega jälle "tupikusse jõudnud".

Pilt

Kuidas see tagaosa siis üldse välja peab nägema? Mingi ähmane ettekujutus sellest on olemas eelmisest projektist, aga seegi oli ju minu enda improvisatsioon. Olen pilte uurinud, kõik taastatud masinad kipuvad pisut "taastaja nägu minema"!

Pilt

Sellelt pildilt ka just palju välja ei loe. Eriti veel siis, kui on vaja kuskilt millimeetreid mõõta!
Mis teha? Üks vaiant oleks selline, et paneks tagaluugi peale ja katsuks selle järgi midagi aretada...

Pilt

No see luuk on ka muidugi esialgu täiesti toorik! Luuk kiivas, vahed....

Pilt

Ega teinegi pool targem ole... ühest kohast ei ole millimeetritki vahet, teisest kohast pista pöial vahele!

Pilt

Ja see vasak ülemine nurk! See on paarteist millimeetrit kere tasapinnast madalamal. Ilmselt on servade keevitamisel kunagi kuju "käest ära läinud".
Nii või teisiti, otsustasin, et tagaluuk tuleb enne kui "sabaosa" lõpetada saab, korda teha! Luugi remondil tuleb aluseks võtta juba olemasolevad küljeplekid. Kui tagaluuk valmis, siis saaks selle kuju järgi ka "saba" ehitada.